Morlanda Scoutkår

– vi bedriver scouting i Ellös på ön Orust

Hajker

Vandringen station L3

Idag var det dags för vår station på vandringen. Vi gick upp klockan 06:30 för att äta frukost. En frukost bestående av potatissallad och räkor eftersom vi hade glömt mat för dagen. Vi packade ihop tältet och lastade in allt i bilen. Vi tog med oss vattentanken till vattenstationen för dagen.

Stationen var klar vid klockan 09:00 och vi satte oss och väntade på patrullerna.

Platsen vår station låg på var en fin sandstrand i toppen på Östra Nedsjön. På stranden fanns ett timmrat vindskydd men tyvärr blåste det kallt från sjön så vi fick sätta upp ett skydd mot vinden. Vår station låg i total radioskugga så vi hörde inte några anrop på radion under hela dagen.

Klockan 12:20 kom första patrullen och vi trodde att det snart skulle komma flera. När klockan var var 14:00 hade det kommit in fem lag. När klockan var 16:10 hade alla patruller kommit fram och vi packade ihop stationen. Klockan 16:30 var vi vid bilen, nu hade vi en timme på oss att ta oss hem till Orust och scoutstugan där vi skulle ha övernattning.

Vi insåg snabbt att det inte skulle gå och fixade så att Tomas åkte och öppnade för scouterna.